פיטורי אישה בהריון

לקביעת פגישה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

פיטורי אישה בהריון

הזכות להביא ילדים לעולם היא זכות טבעית ובסיסית של כל אישה. בנוסף, גם כשקצב גידול האוכלוסייה בישראל הוא הגבוה ביותר מבין כל המדינות המפותחות, המדינה עדיין מעודדת ילודה בדרכים שונות,  ואחת מהן היא הגנה על עובדות מפני פיטורים במהלך ההיריון. חוק עבודת נשים קובע כי פיטורי אישה בהריון אינם חוקיים אלא אם כן המעסיק קיבל היתר מהממונה על עבודת נשים שבמשרד הכלכלה. הכלל הנ"ל חל אמנם רק על מי שעבדה במשך 6 חודשים לפחות במקום העבודה הנוכחי, אולם חוקים אחרים מאפשרים גם לנשים עם ותק מצומצם יותר לתבוע את המעסיק אם פוטרו רק בגלל שנכנסו להריון. במשרד רן סיון עורכי דין ומגשרים אמונים על ייעוץ משפטי וליווי צמוד לנשים שפוטרו בזמן הריון, עד למיצוי מלא של זכויותיהן.

אילו פיצויים ניתן לקבל בעקבות פיטורי אישה בהריון?

* פיצויים בגין אובדן שכר – עובדת שפוטרה בזמן שהייתה בהריון זכאית לפיצוי בגובה המשכורת שהייתה מקבלת אלמלא הפיטורים עד לאחר תום חופשת הלידה.

* פיצויים בגין עוגמת נפש – בתי המשפט מתייחסים בחומרה לפיטורים במהלך הריון ללא קבלת היתר מפורש ממשרד הכלכלה, ולנוכח העובדה שמהלך כזה גורם במקרים רבים גם לפגיעה נפשית בעובדת, בתקופה רגישה בחייה, עשויים להיפסק לטובתה גם פיצויים בגין עוגמת הנפש שחוותה.

החובות של עובדת שנכנסה להריון

חשוב לציין כי עובדת שנכנסה להריון מחויבת לדווח על כך למעסיק רק כשהיא מגיעה לחודש החמישי להריונה. יחד עם זאת החוק האוסר על פיטורי אישה בהריון תקף כבר מהיום הראשון של ההיריון, גם אם המעסיק לא ידע על כך – במקרה כזה הוא נדרש לבטל את הפיטורים. משרד רן סיון עורכי דין ומגשרים הוא משרד בוטיק עם מומחיות ייחודית בדיני עבודה, ובהתאם, יכולת מוכחת לסייע לכל אישה שפוטרה בזמן שהייתה בהריון. עו"ד רן סיון, שעומד בראש המשרד, הוא חבר הוועדה לדיני עבודה במחוז צפון של לשכת עורכי הדין, וצבר ניסיון רב בייצוג עובדות שפוטרו בזמן הריון לרבות עובדות קבלן ופרילנסריות שיחסי העבודה איתן הופסקו במהלך הריונן.

אין באמור לעיל להוות ייעוץ משפטי ואין להסתמך על הדברים בכל דרך שהיא. על כל מקרה להיבחן לגופו בהתאם לנסיבות כל מקרה

פיצויים בעקבות פיטורין של אישה בהריון

לשיתוף ברשתות החברתיות :
לקביעת פגישה
השאירו פרטים ואנחנו ניצור אתכם קשר
פיטורי אישה בהריון

תפריט נגישות

שלחו ווצאפ!
1
💬 צריכים יעוץ?
Scan the code
שלום!
משרד עורכי דין ומגשרים רן סיון
קבעו פגישה עכשיו בווצאפ!