נמצאים במצב של אובדן כושר עבודה?  אל תוותרו על ייעוץ עם עו"ד

לקביעת פגישה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נמצאים במצב של אובדן כושר עבודה?  אל תוותרו על ייעוץ עם עו"ד

אובדן כושר עבודה הוא מונח המתייחס לאדם אשר בשל מחלה או תאונה איבד בצורה מלאה או חלקית את היכולת שלו להתפרנס בשל השינוי שחל במצבו הבריאותי.

אובדן כושר עבודה משתנה  ממקרה למקרה, והוא תלוי ונסמך על מצבו של העובד, וסוג העבודה אותה הוא נדרש לעשות.

על מנת למצות את הזכויות הניתנות לנו בחוק, קיימים  מספר גופים אשר מבטחים  ומגדרים את יכולת הפרנסה והקיום הכלכלי לאחר שארעה הפגיעה.

אחוזי דרגת אי כושר עבודה נקבעים על ידי פקיד התביעות מטעם המוסד לביטוח לאומי, ויחד עם רופא מטעם המוסד קובעים את אחוז אי הכושר שקיים ובהתאם לקביעה זו תיבחן זכאותו של העובד לתשלום גמלה.

החל משנת 2008 כשחוק פנסיה חובה נכנס לתוקפו, ההפרשה לקרן הפנסיה חדלה להיות נתונה לבחירתו של המעסיק, כיום כל עובד ללא קשר לזמן הוותק שלו, זכאי להפרשת כספים מהמשכורת הקבועה שלו עבור קרנות פנסיה שגם בהן קיים רכיב של ביטוח נכות במקרה של אבדן כושר עבודה.

לפיכך, רצוי לקבל ייעוץ משפטי באמצעות עורך דין הבקיא ומודע לכלל החידודים והתקנות על מנת להגדיל את סיכויו של אדם ומשפחתו למצות את זכויותיהם.

אובדן כושר עבודה זמני –

אובדן כושר עבודה זמני מוגדר כמצב שבו העובד אינו יכול לעבוד בשל סיבות רפואיות, ועל מנת לקבל תגמולי ביטוח, הוא נדרש להוכיח ירידה משמעותית בהכנסות.

במידה ונקבעת לו נכות מעבודה, העובד  יהיה זכאי לקבל קצבת נכות זמנית, ויהיה עליו להגיש תביעה לביטוח לאומי כדי לממש את זכותו.

מהם התנאים לקבלת הזכאות –

התנאים לקבלת הפיצוי דרך חברות הביטוח השונות ומהביטוח הלאומי מחייבים הצגת מסמכים רפואיים המוכיחים אי יכולת לעסוק בעיסוק הקודם.

למי מגישים את התביעה ולמה חשוב לעשות את התהליך באמצעות עורך דין

התביעה מוגשת לביטוח לאומי בגין אובדן כושר עבודה, ובתנאים מסוימים ניתן להגיש תביעה גם לקרן הפנסיה ובמידה ויש לעובד כיסוי נוסף– לתבוע על פי פוליסות ספציפיות של אבדן כושר עבודה.

לתביעות אלו חשוב לצרף את כל המסמכים התומכים את המצב הרפואי.

בחלק גדול מהמקרים, חברות הביטוח מקשות מאוד על ההליך, ודורשות המון ניירת ומסמכים שיכולים לא פעם להתיש, ולא פעם אנשים מוותרים על זכות זו. לכן מומלץ לנהל את ההליכים מול חברות הביטוח והביטוח הלאומי באמצעות עורך דין המתמחה בתביעות אבדן כושר עבודה.

לשיתוף ברשתות החברתיות :
לקביעת פגישה
השאירו פרטים ואנחנו ניצור אתכם קשר
נמצאים במצב של אובדן כושר עבודה?  אל תוותרו על ייעוץ עם עו"ד

תפריט נגישות

שלחו ווצאפ!
1
💬 צריכים יעוץ?
Scan the code
שלום!
משרד עורכי דין ומגשרים רן סיון
קבעו פגישה עכשיו בווצאפ!